Some relationships between objects and needs in an ESP needs analysis

Some relationships between objects and needs in an ESP needs analysis

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Nicholas Allen

Resumen

ABSTRACT

This study explores the possibility of using objects, as described in activity theory, as a measure of “needs” in an ESP needs analysis. The objective is to determine the value of a methodological approach which connects the needs of second language learners with the objects of their work. A single ESP user in a multinational company in Colombia was interviewed and the interview data was subjected to qualitative data analysis procedures. The information was then analyzed through the prism of activity theory to determine the user’s objects. In total, the user completed at work many tasks in English which can be summarized by the three objects of Head Office Tasks, Worker tasks, and Brazil Tasks. Activity theory provided rich information in the analysis by focusing on the user’s tasks and personal motivation. This study shows that activity theory can be a tool in an ESP needs analysis procedure but is limited to its description of the user’s perception of their activities.

 

RESUMEN

Este estudio explora la posibilidad de utilizar objetos descritos en la teoría de la actividad, como una medida para el análisis de las necesidades en English for Specific Purposes (ESP). El objetivo es determinar el valor de un enfoque metodológico que conecta las necesidades de un segundo idioma del estudiante con los objetos de su trabajo. Fue entrevistado un usuario ESP de una empresa multinacional en Colombia y la información recogida fue sometida a procedimientos de análisis de datos cualitativos, donde fue analizada a través del prisma de la teoría de la actividad para determinar los objetos del usuario. En síntesis, el usuario completó bastantes tareas en inglés, que se pueden resumir en tres objetos como: tareas de jefe de oficina, tareas de los trabajadores y tareas de Brasil. La teoría de la actividad proporciona una rica información en el análisis, centrándose en las tareas del usuario y la motivación personal. Este estudio muestra que esta teoría puede ser una herramienta en una necesidad de análisis ESP, pero se limita a la descripción de la percepción del usuario frente a sus actividades.

 

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