What's the role of humanities in academic reading and writing processes? Martha Nussbaum and François Rastier
What's the role of humanities in academic reading and writing processes? Martha Nussbaum and François Rastier1
Contenido principal del artículo
Resumen
Detalles del artículo
Referencias (VER)
Andrade Calderón, M. C. (2009). La escritura y los universitarios. Universitas Humanística, 68(68). Retrieved from http://revistas.javeriana.edu.co/index.php/univhumanistica/article/view/2277
Carlino, P. (2005). Escribir, leer y aprender en la universidad. Una introducción a la alfabetización académica. Buenos Aires: Fondo de Cultura Económica.
Carlino, P. (2013). Alfabetización académica diez años después. Revista Mexicana de Investigación Educativa, 18(57), 355-381.
Carlino, P., & Fernández, G. (2010). ¿En qué se diferencian las prácticas de lectura y escritura de la universidad y las de la escuela secundaria? Lectura y Vida, 31(3), 6-19.
Carrasco Altamirano, A., Encinas Prudencio, M. T. F., Castro Azuara, M. C., & López Bonilla, G. (2013). Lectura y escritura académica en la educación media superior y superior. Revista Mexicana de Investigación Educativa, 18(57), 349-354.
González Pinzón, B. Y., Salazar-Sierra, A. M., & Peña Borrero, L. B. (2015). Formación inicial en lectura y escritura en la universidad. Bogotá, D. C: Pontificia Universidad Javeriana.
Nussbaum, M. C. (2012). Not for Profit. Why Democracy needs the Humanities [e-reader version]. Princeton, NJ: Princeton University Press.
Pérez Abril, M., & Rincón Bonilla, G. (Eds.). (2013). ¿Para qué se lee y escribe en la universidad colombiana? Un aporte a la consolidación de la cultura académica del país. Bogotá, D. C.: Pontificia Universidad Javeriana.
Rastier, F. (2013). Apprendre pour transmettre. L’éducation contre l'idéologie managériale. París: Presses Universitaires de France.
Russell, D. R. (2013). Contradictions regarding teaching and writing (or writing to learn) in the disciplines: What we have learned in the USA. Revista de Docencia Universitaria, 11(1), 161-181.
Russell, D. R., Lea, M., Parker, J., Street, B., & Donahue, T. (2009). Exploring notions of genre in “academic literacies” and “writing across the curriculum”: Approaches across countries and contexts. In C. Bazerman, A. Bonini, y D. Figueiredo (Eds.), Genre in a Changing World (pp. 395-423). Fort Collins and West Lafayette: The WAC Clearinghouse and Parlor Press.